Aquest web utilitza cookies que permeten el funcionament i la prestació dels serveis del web així com cookies analítiques i de sessió que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Clica aquí per a mes informació o per a canviar la configuració de les cookies.
Pots acceptar totes les cookies prement ACCEPTAR o configurar les preferències.
Acceptar totes Rebutjar totes
Enregistrar preferències i tancar Tornar
El Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) té delegades les funcions de tramitació d’expedients d’autorització de determinades consultes mèdiques, a partir del conveni signat entre el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i el mateix CCMC el 30 d’abril de 2015.
A través de cada col·legi pots tramitar les autoritzacions de funcionament, de trasllat físic, així com de tancament d’aquelles consultes mèdiques que compleixin els següents requisits:
L'espai útil de la consulta ha de tenir una superfície inferior o igual a 100m2.
La consulta ha d’estar establerta al territori de Catalunya.
L’activitat principal de la consulta ha de ser mèdica. Ha de limitar-se a: Anamnesi, Exploració física, Diagnòstic i Prescripció.
El metge col·legiat ha de realitzar una activitat sanitària on es desenvolupi una única especialitat mèdica. S'inclouran també aquelles consultes on el metge titular de l'activitat treballi amb un altre professional sanitari que actuï de suport del primer. En aquest cas, el servei objecte d'autorització és el servei que presta el metge.
El titular i/o responsable assistencial ha de ser un metge col·legiat o una societat professional degudament inscrita al Registre de Societats Professionals del col·legi professional corresponent.
El mateix espai de consulta pot ser objecte de diferents autoritzacions, sempre que quedi garantit que l'activitat dels diferents facultatius es realitza en franges horàries no coincidents i que no hi ha dependència jeràrquica ni organitzativa entre ells.
Queden excloses expressament de l’àmbit d’aplicació del present Conveni de delegació, les autoritzacions administratives de les consultes mèdiques que restin sotmeses a uns criteris tècnics i normatius específics.
Totes aquelles consultes que no reuneixin tots aquests requisits s’hauran de gestionar a través del Departament de Salut, d’acord amb els procediments establerts al seu web.
Instància de Sol·licitud complimentada i signada. Per emplenar correctament els formularis cal que els deseu, en format PDF, dins el vostre ordinador amb el nom que vulgueu i els obriu amb una versió actualitzada del programari Adobe Reader (versió 9.1 o superior).
Declaració responsable de compliment dels requisits emplenada i signada.
Comprovant del pagament de les taxes administratives
En cas de ser una societat professional, per poder tramitar l’autorització de consulta caldrà que la societat estigui prèviament inscrita en el Registre de Societats Professionals del CoMB.
Document que acrediti la legitimació d'ús de l'immoble on s'ubiqui la consulta.
Còpia dels títols acadèmics o professionals a raó de l'oferta assistencial d'aquest, quan no constin registrats en el col·legi corresponent o no sigui possible la seva comprovació per mitjans telemàtics.
En el supòsit de consultes de dermatologia o ginecologia caldrà aportar contracte o document de vinculació amb el laboratori d’anatomia patològica amb el que es col·labori.
Documentació acreditativa de les relacions contractuals quan es disposi de personal col·laborador sanitari.
Projecte tècnic assumit pel tècnic competent , arquitecte o enginyer superior o tècnic, amb nom, cognoms, titulació i número de col·legiació.
Memòria tècnica justificativa del compliment de les normatives, plànols de situació i emplaçament del centre, plànols de planta distribució on s'indiquin les dependències amb els diferents usos, superfícies i el mobiliari i equipament corresponent i plànols d'instal·lacions.
Memòria descriptiva de les dependències, instal·lacions, equipament, material, instrumental i utillatge de què disposa el centre o serveis
Presencial, al teu Col·legi de Metges. Cal aportar-hi, el dia de la cita, tota la documentació necessària amb tots els camps que s'hi demanen emplenats.
Per qualsevol dubte, et pots adreçar el teu Col·legi. Hi trobaràs una àrea específica on et podran orientar i assessorar en la formalització de la sol·licitud perquè la puguis presentar de forma presencial.
També et pots dirigir a les Oficines de Gestió Empresarial de Catalunya (OGE) on hi trobaràs un servei d’assessorament per presentar la teva sol·licitud d’autorització.